Een grote groep beginnende lopers verzamelde zich op het parkeerterrein bij het zwembad. Er stond een stormachtige wind die de wooLoop je Fit1rden van de trainster alle kanten uitblies. Maar door goed te kijken werden de oefeningen toch goed uitgevoerd.

De rondjes op het parkeerterrein liep men in praattempo. Er werd veel gekletst over hoe men het huiswerk had ervaren. De een vond het moeilijk om alleen te lopen, loop ik niet te snel, doe ik het goed. Een ander had een maatje gevonden en vond dit wel zo prettig om samen te lopen.

 

 

Loop je Fit2

Een rustige opbouw is van belang. Ook het luisteren  naar je eigen lichaam. Een aantal lopers merkt al dat de trainingen wel wat betekenen voor het lichaam. Hier en daar wat spierpijn, een snellere hartslag of snelle ademhaling. Hardlopen betekent een belasting voor het lichaam bij elke stap die je zet. Het is van belang om de spieren en pezen eerst sterker te maken, voor we echt sneller gaan lopen. Dat is ook de reden dat het tempo steeds ‘praattempo’ is. Het loopprogramma bevatte ook een 3 minuten. Sommige lopers kozen bij de 3 minuten voor de 2 minuten en dat is oké.

Jacob en Kees lopen het huiswerk op zaterdagavond, ze spreken af bij de molen en stipt 19.30 uur beginnen ze aan de Warming-Up. Een ieder die wil kan aansluiten.

Een huiswerktraining kan ook aanstaande zaterdagmorgen om 10.00 uur, verzamelen bij het parkeerterrein bij het zwembad.